Thursday, December 10, 2015

Vaba või hõivatud?

Täna nägin oma feissu seinal ühte võrdlemisi clumsyt külgelöömiskatset, mille peale tüdruk vastas, et on juba hõivatud. See pani mind mõtlema, et huvitav kui paljud meie põlvkonna ekstiinekad endiselt oma suhtestaatust rate.ee terminitega kirjeldavad? Noh, et sa pole mitte vallaline, vaid vaba, pole suhtes, vaid oled hõivatud. Sul pole peikat, vaid on väljavalitu (millega mulle meenub alati see, kui kunagi nägin reidi avalehel ühte tõeliselt hurmavat noormeest, kes oli oma pildile "kümne" pannud koos kuulutusega "KOBEDAD TÜTRUKUD PAKUKE VVI" ja ma mõtlesin tükk aega, mis viiesviiesesimest pakukest ta taga ajab, enne kui mõistsin, et ta väljavalitut otsib).

Ma ise ennast selles patus süüdi ei tunnista (vähemalt ma ei mäleta, et oleksin iialgi end "hõivatuks" pidanud), aga kunagi ülikooliajal pidime saksa keele tunnis õppima, kuidas ankeeti täita ja seal pidi oma perekonnaseisu määrama. Variandid olid vist vallaline ja abielus (ja lahutatud ja lesk ilmselt ka). Üks tüdruk tõstis käe ja küsis, et kuidas kirjutada, et ta on hõivatud, mille peale õppejõud teda tükk aega vaatas ja küsis siis ilmselge ärritusega "MIS ASJAGA sa nii hõivatud oled, et sa ankeeti täita ei saa?" Meie, reidilapsed, muidugi mõistame, et vaatamata sellele, et keegi talle sõrmust sõrme polnud pistnud, ta ennast siiski päris vallalisena (või "vabana") ei defineerinud.

Aga olgem ausad, see ON segadusttekitav. Kevadel näiteks ei olnud mul üldse aega. Mul oli pidevalt sada asja korraga käsil ja ma olin üldiselt väga väga hõivatud. Nii hõivatud, et isegi kui tahtjaid oleks jalaga segada olnud, ei oleks mul deitimiseks aega olnud. Seega ma olin vaba. Nüüd ma enam nii hõivatud ei ole, aga nüüd ma pole vaba ka. Ehk siis, kui ma olin hõivatud, siis ma ei olnud hõivatud, aga nüüd kui ma pole hõivatud, olen ma hõivatud. Tappev loogika.

Selle "hõivatud" olemisega seostub mulle see ka, et istud kusagil pahaaimamatult ja siis keegi tuleb ja "hõivab" su ära. Põhimõtteliselt anastab su nagu mingi maatüki. Ma arvan, et edaspidi viitan ma oma suhtestaatusele kui "olen okupeeritud".

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....