Tuesday, January 12, 2016

Kurb on olla

...õigemini täna enam nii väga ei olegi, aga eile oli küll korraks, kohe põhjatult kurb, ja mulle tundub, et see emotsioon tuleb endast välja kirjutada.

Eile enne trenni sattusin situatsiooni. Otsisin kotist oma trennikaarti ja minu lähedal jäid seisma üks ema ja tütar. Pakuksin, et see tütar oli umbes 10-11, igatahes oli ta selles vanuses, kus laste vanust on keeruline hinnata ja ainus, mis on kindel, oli see, et ta oli vanem kui 8 ja noorem kui 13. Ema kohta ei oska ma muud öelda kui seda, et ma vihkan teda tuhande päikese tulega. Nad tahtsid minna jõusaali. Õigemini tahtis ema minna jõusaali ja tütar kurtis, et on väsinud. Selle peale hakkas ema õiendama: "Nüüd sa oled väsinud jah? Aga kelle müslibatooni paberi ma su jopetaskust leidsin? Hommikul seda ei olnud, sa pidid seda päeval sööma." Selle peale vastas tütar, et tal oli pärast trenni kõht tühi (mis tähendab, et ta oli tol päeval juba ühes trennis käinud) ja ema rääkis end ilmselgelt vaevaga kannatlikuks sundides, et on tuhat korda öelnud, et kui kõht on tühi, tuleb juua vett, kuni tühja kõhu tunne üle läheb. Kus see tüdruk nüüd need müslibatoonikalorid ära kavatseb põletada? Ta peaks ise NÕUDMA, et saaks teist korda trenni minna, mitte nüüd pirtsutama, et on väsinud. Kas tütar TAHAB paksuks minna? Naine tegi seda häälekalt, asetas oma tütre rambivalgusesse. Nii mõnedki pöörasid pead, mina kaasa arvatud ja mul õnnestus isegi korraks selle ema pilk haarata, aga ma EI OSANUD midagi öelda. Ilmselt polekski sellest midagi kasu olnud, tundsin end nii noore ja vähetähtsana. Ja nii põhjatult kurvana.

Pärast trenni ootasin bussi ja vaatasin, kuidas lumi keerles ja keerles ja mõtlesin selle tüdruku peale ja sellele, et ta on nii noor ja JUBA on talle tehtud nii palju pöördumatut kahju. Milline on ta näiteks 10-15 aasta pärast? Kas keegi seletab talle, et ta emal pole peas kõik korras, kas ta jõuab ise selle teadmiseni? Või saab temast supermodell, kes noortele tüdrukutele "pro ano" lehtedel nõu annab, kuidas vatipallidest vähem kaloreid välja võluda? Või lihtsalt üks katkine noor inimene, kes kohtleb kunagi oma lapsi samamoodi nagu teda koheldi?

Kurb on.

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....