Tuesday, January 5, 2016

2016 reading challenge

Kui vaatan eelmise ja üle-eelmise aasta kokkuvõtteid, siis mõlemas olen ära märkinud, et sooviksin, et oleksin rohkem raamatuid lugenud. Ilmselt võrreldes sellega kui palju ma lugesin näiteks bakaajal, kui ühe semestriga sai nii umbes 90 raamatut läbi loetud, jääb mulle alati tunduma, et ei loe piisavalt, aga näiteks eelmisel aastal lugesin ma vist küll isegi keskmise raamatuarmastaja kohta häbiväärselt vähe.

Selleks, et uuel aastal olukorda natuke parandada. olen otsustanud ette võtta ühe lugemise väljakutse, mis mulle kusagil silma jäi. Neid liigub netis muidugi igasuguseid, aga ma ei hakka endale pettekujutelmi looma, et loen aastaga läbi mingi 100 raamatut, mille seas on näiteks industriaal-, õllevalmistamis- ja suhteteemaline raamat või raamat, mille kaanel on öökull vms.

Nimekiri, mille ma välja valisin, on suhteliselt lühike ja konkreetne ja usun, et täitsa tehtav. Ma pole veel päriselt otsustanud, mida teha raamatutega, mis langevad mitmesse kategooriasse, näiteks keelatud raamatud on ilmselt enamjaolt kirjutatud enne minu sündi ja on palju raamatuid, mida olen tahtnud lugeda, aga mis mind hirmutavad. Ilmselt püüan ikkagi raamatud konkreetsetesse kategooriatesse paigutada ja jätan blogisse ka märgi maha, kui midagi läbi saab. Süvaanalüüsi ei luba, aga paari emotsiooni vast ikka.

Kindlasti loen ka raamatuid, mis kuhugi kategooriasse ei mahutu. Praegu näiteks on mul pooleli Valdur Mikita "Lindvistika", mille eest ei saa vist küll ühtegi linnukest kirja, aga mis on niisama väga tore ja mõtlemapanev ja äratundmisrõõmu ja suurt naudingut pakkuv raamat. Lisaks jäi mul eelmisest aastast pooleli Gabriel Garcia Màrquezi "Patriarhi sügis", mis on enam kui 200 lk pikk ja koosneb ühest lõigust ning umbes kümnest lausest. Kui ma sellega hakkama peaks saama, siis sellest tahaks küll mingi märgi maha jätta.

Aga siin on mu nimekiri:

Kes liitub?

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....