Tuesday, August 9, 2016

Raamat, mille ma ühe päevaga läbi lugesin

Astrid Lindgren "Kati Itaalias"

Lõviosa mu puhkuse lugemisenergiast kulus küll "Harry Potteri" viimastele raamatutele, aga otsustasin siiski pühendada ühe päeva ka oma lugemisele väljakutsele. Valituks osutunud raamat oli iseenesest vaid 178 lk pikk ja võttis mul vist kokku umbes kaks tundi (isekeskis arvestasin, et raamat, mille ma päevaga läbi loeks, võiks maksimaalselt olla 350 lk), aga kuna eelmine reede oli täpselt selline päev nagu selles Bruno Marsi laulus, kus ta midagi teha ei viitsi, siis sobis see sinna väga ilusti.

Minu armastus Astrid Lindgreni vastu on mõistagi piiritu (huvitav fakt - meil on samal päeval sünnipäev!). Nagu et kui ma loetlen oma lemmikautoreid ja alustan näiteks Ian McEwanist või Kathy Reichsist või Rowlingust või kellest iganes, keda ma tol hetkel parajasti kõige enam laavin, siis mõistagi tähendab see, et ma alustan vaikimisi teisest kohast, kuna Lindgren on number üks ja tema positsioon on kõigutamatu. Nagu et ma ei loe kunagi Mikat oma lemmikartistide hulka, sest ta on juba vaikimisi selle pjedestaali tipus. Ja kui me räägime seksikatest naistest, siis okei, Scarlett Johansson ja Mila Kunis, aga kamoon, me kõik teame, et (esimeste hooaegade) Buffyt ei löö keegi.

Iiigatahes, siiani olin ma piirdunud Lindgreni lasteraamatutega ja vaatasin neid "Kati kusiganes" teoseid alati kerge umbusuga, sest ma kartsin, et ta ei saa ometi olla võrdselt hea lasteraamatute ja... mitte nii lasteraamatute kirjutamises, aga selgus see, mida me ilmselt kõik oma südamesopis teadsime, et Lindgren on üks nendest kuramuse multitalentidest, kes muudab kullaks iga kirjatüki, mida ta puudutab.

Mul oli seda lugedes täitsa selline tunne, nagu ma oleks kohtunud üle pika aja oma lapsepõlve parima sõbraga ja avastanud nüüd oma suurimaks rõõmuks, et me klapime ka täiskasvanuna ideaalselt. Mis ei saaks neis raamatuis meeldida? Reisimise teema? Super! Hoogne tempo? Jah! Lindgreni lobe sulg ja võrratu huumor? Yes, please! Väga lambikas armastuslugu? Blaagh. See oleks minu jaoks võinud olemata olla, aga samas ma äkki ei ole lihtsalt piisavalt romantiline. Kindlasti on neid lugejaid, kes selle peale kõik aknad uduseks õhkavad. Aga igal juhul soovitan neid "Kati" raamatuid väga!

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....