Saturday, March 19, 2016

Raamat, mida ma olen tahtnud lugeda

Gillian Flynn "Gone girl"

Oli üsna keeruline valida raamatut, mida ma olen tahtnud lugeda, aga miskipärast pole. Mõned aastad tagasi oli mul neist raamatutest terve pikk-pikk nimekiri, aga siis ma noh... lugesin need läbi. See konkreetne teos on aga mind küll kuskil kuklas juba aastakese kummitanud ja nii ta siis lõpuks ette võtta tuligi.

"Gone girl", ehk maakeeli lihtsalt "Kadunud", tekitas mõned aastad tagasi üsna suurt kõmu ja selle ainetel tehtud film pälvis nii mõnegi maineka filmiauhinna nominatsiooni. Mina vaatasin selle filmi ära eelmisel aastal ja see "hoidis mind mu istme ääre peal" küll, kui nüüd inglise keelest kaunist toortõlget teha. Minu jaoks pakkusid süžee mitmekihilisus ja nüansirohkus väga värskendavat vaheldust üldiselt lokkavama kippuvale harjumuspärasele, etteaimatavusele ja turvalisusele.

Harilikult on nii, et kui ma juba kord olen raamatu ainetel tehtud filmi ära näinud, siis ma pärast seda raamatut lugeda enam ei suuda, kuna filmi visuaalia on mulle liiga tugevalt ajusse kinni kõrvetatud ja mul on palju raskem asju oma peas ette kujutada, mis, olgem ausad, on juturaamatute lugemise juures vähemalt pool mõnu. See filmi tekitas minus aga küll tahtmist raamat ka läbi lugeda.

Ma ei saa nüüd öelda, et raamat oleks olnud PALJU parem, nagu harilikult, kui võrrelda raamatut filmiga (ja praegusel juhul ma nägin filmi ka mõnda aega tagasi, seega ega ma seda nii hästi mäletagi), aga ilmselgelt pakkus raamat pilguheitu tegelaste hingeelusse, millesarnast on filmiga ilmselgelt väga keeruline edasi anda. Aga ma oleksin lugemise ajal eelistanud küll Ben Afflecki nägu mitte pidevalt oma silme ees näha. Well, ega kõike ka ei saa.

Kui nüüd lühidalt kokku võtta, siis see raamat meeldis mulle väga. Ilmselgelt ei ole tegu millegi väga diibi ja kunstipärasega, aga see oli põnev, kaasahaarav ja väga lihtsalt nauditav. Soovitan!

No comments:

Post a Comment

Vana-aasta õhtu blogimeem 2019

1. Mida sa tegid aastal 2019, mida sa varem teinud pole? See aasta oli uute asjade suhtes üsna erakordne. Peamiselt meenuvad viis asja: 1....